Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie

Informacje

Dodany: 2019-01-21
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu
art

Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje przeważnie wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem ciała. Badania potwierdzają, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i włączenie do diety większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi odchudzanie okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, powodują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie rośnie procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Dużo osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną otrzymuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale też przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe potwierdzają, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje zwiększony ubytek masy, w trakcie okresu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. naukowcy twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają posiłki roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może https://nowyshanghai.pl pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to badania naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania sugerują, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka prostaty i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i prowadzi do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez toksyczne tłuszcze zwierzęce. Przeszkodą dla osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie oferują w swojej karcie potrawy wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niektórych może być sporą niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do analizowania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają ukryte składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać pomysłowością przy przyrządzaniu posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być prowadzone w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.